Wie is Joren?
Netwerk Engineer Joren Poll studeerde Informatica aan de VU en haalde daar zijn bachelor. In zijn vrije tijd is hij net als op zijn werk druk met security als chapterleider bij OWASP. Joren woont op een woonboot onder de rook van Purmerend en heeft iets met groene koeien.
Waarom verveelt Joren zich nooit?
Een carrière in de ICT was een logisch stap na zijn studie Informatica aan de VU. Maar wáár Joren zou gaan werken, dat was geen uitgestippeld plan. “Mijn carrièrekeuzes zijn eigenlijk heel natuurlijk op mijn pad gekomen”, legt hij uit. Zo startte hij zijn IT-loopbaan bij een online enquêtebedrijf, omdat hij daarvoor gevraagd werd. Daar kreeg hij veel met Windowsbeheer te maken, terwijl het tijdens zijn studie vooral Linux was. En dus ontwikkelde hij zich on the job alsnog op het gebied van Windows. Zo belandde hij na een aantal jaar als Netwerk Engineer bij HENZ ICT. Omdat ze niet alleen hetzelfde bedrijfspand gedeeld hebben, maar HENZ ook leverancier was.
“Eigenlijk is het werken in de IT voor mij gewoon een uit de hand gelopen hobby. Ik kan ’s avonds als ik thuis kom na het werk, gerust mijn laptop nog even aanzetten om nog wat uit te proberen. Belangrijk is dat ik me uitgedaagd voel en me niet hoef te vervelen. Hoe dieper ik ergens in kan duiken, hoe leuker ik het vind. Het werken bij HENZ ICT is zo leuk omdat het werk hier nooit standaard is. Je moet vaak buiten het boekje denken om iets toch werkend te krijgen. Het is geen kwestie van een schuifje een andere kant op, en klaar. En de ene keer werk je aan iets op een laptop, de andere keer op een website. Die afwisseling past goed bij mij.”
“Ga maar aan de slag”, zeiden ze hier op de eerste werkdag tegen mij. “Ik kreeg een laptop, een vraagstuk bij een klant en ben gestart. Dat laagdrempelige, niet moeilijk doen, dat geldt eigenlijk altijd hier bij HENZ ICT. Op kantoor lopen we even naar elkaar toe voor een vraag en in de weekstart of dagstart kan iedereen haar of zijn input geven of ideeën aankaarten. En tijdens de lunch kunnen we het overal over hebben. Van issues met de klant en de nieuwste technische gadgets, tot oude series die we kijken. Er is altijd wel wat te doen en altijd wat te bespreken.”